Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Muzeum bez strony internetowej? O zgubnych skutkach braku promocji europejskich muzeów instrumentów muzycznych dla potencjału turystyczno-kulturowego tych instytucji

Tytuł:
Muzeum bez strony internetowej? O zgubnych skutkach braku promocji europejskich muzeów instrumentów muzycznych dla potencjału turystyczno-kulturowego tych instytucji
Autorzy:
Róża Różańska
Data publikacji:
2014-10-01
Tematy:
muzea instrumentów muzycznych, promocja w internecie,
turystyka kulturowa,
globalizacja
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest zwrócenie uwagi na zaniedbania w obszarze promocji europejskich muzeów instrumentów muzycznych w Internecie. Całkowite, bądź częściowe zaniechanie wirtualnej promocji zbiorów muzycznych artefaktów stoi w sprzeczności z procesami globalizacji oraz podstawowymi zadaniami muzeów. Do oceny wybrano muzea instrumentów muzycznych, a także muzea w których kolekcjach znajdują się takie przedmioty. Za pomocą analizy przypadków wyróżniono typowe błędy w sferze wirtualnej promocji wybranej grupy podmiotów oraz dokonano porównania europejskich instytucji z muzeami amerykańskimi, omawianymi w charakterze przykładów dobrych praktyk. Zwrócono uwagę na konsekwencje braku wirtualnej promocji dla muzeów instrumentów muzycznych i negatywne skutki szerzenia się tego zjawiska dla ich wizerunku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies