Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spór o kształt etycznej edukacji menedżerów

Tytuł:
Spór o kształt etycznej edukacji menedżerów
The debate about the ethical education of managers (in Polish)
Autorzy:
Anna Lewicka-Strzałecka
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dyskusja na temat etycznej edukacji menedżerów potrafiących sprostać współczesnym wyzwaniom, zarówno w sensie podjęcia społecznej odpowiedzialności jak i umiejętności przeciwstawienia się pokusie działań niemoralnych koncentruje się wokół kilku podstawowych kwestii. W artykule podjęto próbę rekonstrukcji głównych argumentów konstytuujących osie sporu i pokazania, jak wielostronnie uwarunkowany jest postulat etycznego kształcenia menedżerów. W pierwszej części tej pracy uwaga została zwrócona na problemy związane z etyczną edukacją na poziomie akademickim koncentrujące się wokół pytań o jej celowość i możliwe sposoby realizacji. Część druga poświęcona jest analizie założeń, metod i potencjalnych skutków programów etycznych realizowanych przez firmy. Programy te stanowią swoistą formę edukacji etycznej, której poddawani są menedżerowie i pracownicy wykonujący obowiązki służbowe i dlatego powinny być analizowane nie tylko w kontekście bezpośrednich korzyści przynoszonych firmie, ale także oddziaływania na szeroko pojmowaną infrastrukturę moralną świata gospodarki.

The debate about the ethical education of managers who can meet today's challenges, both in terms of taking social responsibility and the ability to resist the temptation to immoral activities, focuses on a few fundamental issues. This article attempts to reconstruct the main arguments that lie at the bottom of the debate and to show the complex character of the requirement to provide ethical education to managers. The first part of this article calls attention to ethical issues in education at the university level centered on questions about its advisability and the possible methods of its implementation. The second part is devoted to an analysis of the assumptions, methods and potential ethical consequences of programs implemented by companies. These programs represent a unique form of ethical education, which is provided to managers and employees performing official duties and therefore should be considered not only in the context of direct benefits to concrete companies, but also in terms of its impact on the general moral infrastructure of the world economy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies