Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Płeć a proces podejmowania decyzji w miejscu zakupu

Tytuł:
Płeć a proces podejmowania decyzji w miejscu zakupu
Sex and the Process of Decision Making at the Place of Purchase
Пол и процесс принятия решений по месту покупки
Autorzy:
Paweł Jurowczyk
Data publikacji:
2013-03-2013-04
Tematy:
zarządzanie kategorią
decyzje zakupowe
kobieta
mężczyzna
category management
purchasing decisions
woman
man
управление категорией
решения о покупке
женщина
мужчина
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu ukazane zostały różnice w procesie podejmowania decyzji w miejscu zakupu między kobietami a mężczyznami. Przytoczono wybrane analizy i ogólne wnioski z badań środowiska zakupowego. W pierwszej części artykułu opisano przemiany w sferze biznesu umożliwiające między innymi rozwój nauk o zarządzaniu. Przybliżony został termin „zarządzanie kategorią” jako szansa zwiększenia sprzedaży w miejscu zakupu. W drugiej części przedstawione zostały hipermarkety i supermarkety jako miejsce zakupów kompleksowych. Opisano zabiegi marketingowe sieci handlowych oraz bodźce, którym poddawani są klienci sklepów wielkopowierzchniowych. W kolejnych częściach autor przedstawił wyniki najnowszych badań rynkowych oraz starał się wyjaśnić różnice w zachowaniu kobiet i mężczyzn.

In his study, the author presented the differences in the process of decision making at the place of purchase between women and men. He referred to the selected analyses and general conclusions from the research of the purchasing environment. In the first part of the article, there are described transformations in the business sphere enabling, inter alia, development of the management sciences. The author looked closer at the term “category management” as a chance to increase sales at the place of purchase. In the second part, there were presented hypermarkets and supermarkets as the place of complex purchases. The author described the marketing procedures applied by commercial chains as well as the stimuli to which customers of large stores are subjected. In further parts, the author presented findings of the recent market surveys and he tried to explain the differences in women’s and men’s behaviour.

В разработке указываются отличия в процессе принятия решений по месту покупки между женщинами и мужчинами. Приведены избранные анализы и общие выводы из изучения закупочной среды. В первой части статьи описали изменения в сфере бизнеса, способствующие, в частности, развитию наук об управлении. Приблизили термин «управление категорией» как шанс на повышение продаж по месту покупки. Во второй части представили гипермаркеты и супермаркеты как место комплексных закупок. Описали маркетинговые приемы торговых сетей, а также стимулы, которым подвергаются клиенты крупных торговых объектов. В очередных частях автор представил результаты новейших исследований рынка и старался выяснить разницы в поведении женщин и мужчин.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies