Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak skłonić do udziału w badaniach internetowych: zwiększanie realizacji próby

Tytuł:
Jak skłonić do udziału w badaniach internetowych: zwiększanie realizacji próby
MOTIVATING PEOPLE TO PARTICIPATE IN ONLINE RESEARCH: WAYS TO INCREASE RESPONSE RATE
Autorzy:
Dominik Batorski
Jan M Zając
Tematy:
METHODOLOGY
ONLINE RESEARCH
PARTICIPANTS’ MOTIVATION
RESPONSE RATE
SURVEYS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Online surveys and experiments are increasingly common, yet they usually suffer from low response rates. However, some examples prove it is possible to design a study motivating people to participate and obtaining a satisfactory response rate. Such aspects of Internet research as choice of the population to investigate, organization of the study, mode and content of invitation to participation, and incentives for participants are discussed due to their importance for the response rate. Numerous methodological experiments, including some studies undertaken by the authors are reviewed. Detailed recommendations regarding motivating participants and increasing response rate are given.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies