Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

La expresión corporal y su función en la creación escénica de Rodrigo García

Tytuł:
La expresión corporal y su función en la creación escénica de Rodrigo García
The corporal expression and its function in the scenic creation of Rodrigo García
Autorzy:
Karolina Klejewska
Tematy:
body language
body
performance
La Carnicería Teatro
aesthetics of the performative
Język:
esp
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to present a possible reading of the body language in the selected theatre productions of the playwright and stage director Rodrigo García (born in 1964 in Buenos Aires), who since 1989, together with his company La Carnicería, has developed his own experimental theatre based mostly on the performer’s body. Within the terms of performative aesthetics explored by Erika Fischer- Lichte, the notion of “performatives” of J.L. Austin and the theories of the avant-garde and neo-avant-garde movements concerning the concept of the actor, this work examines issues such as: body in movement, mistreatment of body on the stage, body as a generator of meaning, social and political contexts conveyed by physical bodies of the actors and active participation of the spectators in Rodrigo García’s performances.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies