Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konceptualizacja procesu konwersji wiedzy w innowacje

Tytuł:
Konceptualizacja procesu konwersji wiedzy w innowacje
Conceptualization of the process of converting knowledge into innovation
Autorzy:
Onichimiuk Urszula
Poskrobko Bazyli
Data publikacji:
2018-06-30
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest próba identyfikacji procesu konwersji wiedzy w innowacje twórcze ze wskazaniem i omówieniem jego poszczególnych etapów. Problemem naukowym jest proces powstawania innowacji twórczych. W artykule skoncentrowano się na przedstawieniu dwóch zagadnień: współczesnym rozumieniu pojęcia wiedza, oraz prezentacji modelu procesu konwersji wiedzy w innowacje. W modelu wyodrębniono sześć etapów tego procesu, począwszy od pomysłu a kończąc na wdrożeniu innowacji. Poszczególne etapy zostały przeanalizowane pod kątem uwarunkowań i efektywnego ich wykorzystania, w celu wyeliminowania, bądź ograniczenia ryzyka i niepewności związanej z tworzeniem innowacji. Jako, iż każda innowacja jest skutkiem określonego procesu twórczego i wdrożeniowego, przedsiębiorstwa powinny myśleć o uruchomieniu procesu tworzenia innowacji twórczych, głównie w oparciu o wiedzę załogi, chociaż także przy pomocy ekspertów zewnętrznych: pracowników naukowych i specjalistów. Teoretycznie proces twórczych innowacji można zacząć od uruchomienia procesu ustawicznego uczenia się załogi i tworzenia kultury kreatywności pracowników.

The aim of the paper is to try to identify the process of converting knowledge into creative innovations and to indicate and discuss its stages. The scientific problem is the process of creating innovations. The paper focuses on the two issues: contemporary understanding of the concept of knowledge and the model of the process of converting knowledge into innovation. The model identifies six stages of this process from the idea to the implementation of innovation. The individual stages are analyzed considering their conditions and efficient use, in order to eliminate or reduce the risk and uncertainty associated with innovation. As every innovation is a result of a specific creative and implementation process, enterprises should think about starting the process of creating innovations, mainly based on the knowledge of the staff, although also with the help of external experts: scientists and specialists. Theoretically, the process of creative innovations can be put into motion by starting the process of lifelong learning of the staff and building a culture of creativity of employees.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies