Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors determining the purchase of insurance products

Tytuł:
Factors determining the purchase of insurance products
Czynniki determinujące zakup produktów ubezpieczeniowych
Autorzy:
Anna Jańska
Arleta Kędra
Tematy:
insurance
ordered logit model
customers preferences
purchase decisions
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper centres to the presentation of analyzed potential relations between the determinants of purchasing decisions regarding insurance products and socio-demographic variables, i.e. age, gender, place of residence, income, occupational status, and number of people in the household. The authors also examined whether making financial decisions in a household determines purchasing decisions concerning insurance products. The main hypothesis is: from the perspective of an elderly customer, inherent features of an analyzed insurance product are more vital than aspects regarding the sales process. The analysis was conducted using the ordered logit model, where factors determining purchases of insurance products were used as dependent variables.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies