Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konsekwencje nepotyzmu w organizacjach

Celem artykułu jest przedstawienie modelu opisującego konsekwencje szeroko rozumianego nepotyzmu w organizacjach. Rozumienie terminu nepotyzm jako promowanie i lepsze traktowanie członków rodziny nie wyczerpuje w całości złożoności tego zjawiska. Dla celów opracowania nepotyzm zdefiniowany będzie jako preferowanie członków własnej rodziny lub znajomych przy zatrudnianiu, nagradzaniu czy awansowaniu. Innymi słowy nepotyzmem autorka nazywać będzie wszelkie formy faworyzowania pracowników spokrewnionych i niespokrewnionych, promowanie pracowników na podstawie pozamerytorycznych kryteriów oceny -jak lubienie, bliskość, nieformalne relacje, polecenie przez innego znajomego. Opis zjawiska i ocena jego konsekwencji przedstawiona w artykule opiera się na analizie szeregu opisów przypadków nepotyzmu w organizacjach. (fragment tekstu)

The main aim of this article is to present a model of consequences of widely understood nepotism on different fields of organization. Beside the financial consequences of nepotism, which will be only mentioned, the article describes negative effects of nepotism for individuals and teams. There will be characterized psychological mechanisms - believes and attitudes behind nepotism and consequences in the long run for work ethos in individual, organization and more over - for society. (original abstract)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies