Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Branding caliphate ISIS, Al‑Baghdadi i nowa era globalnego dżihadyzmu

Tytuł:
Branding caliphate ISIS, Al‑Baghdadi i nowa era globalnego dżihadyzmu
Branding caliphate. ISIS, Al‑Baghdadi and the new era of global jihadism
Autorzy:
Górak‑Sosnowska Katarzyna
Tematy:
terrorism
caliphate
Islam
Iraq
jihadism
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Summer 2014 Abu Bakr al‑Baghdadi, the leader of the Islamic State of Iraq and Al‑Sham declared a caliphate in Iraq and Syria. By referring to the marketing technique of branding the author analyzes how the caliphate is created in the public space. In this case branding recalls the classical techniques used by Islamists (takfir, fighting bida’), but also means such things as using new information technologies and sophisticated forms of violence. The marking success of caliphate is the bigger that it is innovative, is an Utopia that became real and supports negative Western stereotypes about Islam.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies