Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ISO 9001:2015. Wybrane problemy zarządzania z perspektywy nowej normy

Tytuł:
ISO 9001:2015. Wybrane problemy zarządzania z perspektywy nowej normy
ISO 9001:2015. Selected Problems of Management in the Light of New Standards
Autorzy:
Ząbek Janusz
Tematy:
jakość
norma jakości
wymagania
wdrożenie
certyfikacja
quality
quality standard
requirements
implementation
certyfikation
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule, zostały zaprezentowane najistotniejsze różnice pomiędzy normą ISO 9001: 2015 a ISO 9001: 2008. W pracy wykazano, że zmiany w normie ISO 9001 głównie mają charakter redakcyjny a tylko w niektórych elementach odnoszą się do istoty zarządzania. Najważniejsze zmiany polegają na doprecyzowaniu wymagań dotyczących realizowanych procesów oraz sformułowanie wymagania o uwzględniania ryzyka wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń podczas planowania systemu zarządzania jakością. Z rozważań wynika, że w przypadku organizacji funkcjonujących zgodnie z normą ISO 9001: 2008 i uwzględniających zachodzące zmiany technologiczne i cywilizacyjne wymagania znajdujące się w nowej normie nie spowodują potrzeby ingerencji w funkcjonujące aktualnie systemy zarządzania jakością. W pracy wykazano również, że właściwe wykorzystanie narzędzi tkwiących w normie ISO 9001: 2015 będzie uzależnione, podobnie jak dotychczas od kompetencji kadry kierowniczej i umiejętności personelu niższego szczebla.

In the paper the most important differences between ISO 9001: 2008 and ISO 9001: 2015 are presented. The changes in ISO 9001 standard are mainly editorial. It turnes out that only some of the changes in ISO 9001: 2015 are related to the subject of management. The most important changes relate to undergoing processes and the fact that a number of unpredictable events may occur while planning quality managament system. The organizations that are operating in accordance to ISO 9001: 2008 taking into account technological changes and civilization requirements that are presented in the new standard will not have to adjust their strategy. The paper also shows that the use of tools with ISO 9001: 2015 will depend, as before, on the competence of management and staff skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies