Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Role of School in Preventing the Marginalization of Poor Students

Tytuł:
The Role of School in Preventing the Marginalization of Poor Students
Autorzy:
Małgorzata Łobacz
Tematy:
person
human dignity
students’ poverty
self-fulfilment
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poverty, if it is not properly viewed by the public, may lead to the depersonalization of both poor and living in the midst of those who need help. Poverty is experienced by children in a specific way. They often suffer from hunger, they are undernourished, and they have limited access to a variety of goods, including culture and education. This, in turn, is often reflected in their self-esteem, a sense of self-dignity. The role of the school in fighting the poverty of the students is shown in this article. The existing forms of aid to poor students are presented, as well as the challenges facing the school in terms of helping marginalized students. It is also crucial for the teachers themselves to be trained in such a way that would promote not only the intellectual development of the students, but most of all – the pro-social attitudes and that would emphasize the value and dignity of a person.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies