Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cele i funkcje badań foresightowych w małych i średnich przedsiębiorstwach

Tytuł:
Cele i funkcje badań foresightowych w małych i średnich przedsiębiorstwach
Aims and functions of foresight studies in small and medium enterprises
Autorzy:
Łukasz Nazarko
Tematy:
Foresight strategiczny
Małe i średnie przedsiębiorstwa
Zarządzanie strategiczne
Small and medium enterprises
Strategic foresight
Strategic management
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest analiza koncepcji foresightu strategicznego oraz przedstawienie jego funkcji i celów. Zaproponowano trzy warianty integracji foresightu z zarządzaniem strategicznym oraz potencjalne korzyści wynikające z tej integracji. Praca rozwija ideę foresightu strategicznego w kierunku małych i średnich przedsiębiorstw. Postawiono w niej tezę, że synergia foresightu i zarządzania strategicznego może zwiększyć możliwości osiągnięcia przez MSP dynamicznej przewagi konkurencyjnej.

The aim of the paper is to analyse the concept of strategic foresight and to present its functions and aims. Three options for integrating foresight with strategic management were presented and potential benefits is that integration were explored. The article expands the idea of strategic foresight to small and medium enterprises and argues that the synergy of foresight and strategic management may increase SMEs’ chances of attaining dynamic comparative advantage.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies