Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Szkolne zmagania z narracją historyczną w „Krzyżakach” Henryka Sienkiewicza

Tytuł:
Szkolne zmagania z narracją historyczną w „Krzyżakach” Henryka Sienkiewicza
School Struggles with Historical Narration in ‘Krzyżacy’ of Henryk Sienkiewicz
Autorzy:
Karolina Pol
Tematy:
Didactic of literature,
theory of literature,
Henryk Sienkiewicz,
narratology
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the article I analyse different types of reading Henryk Sienkiewicz’s various historical characters at school. The reading of Sienkiewicz’s works is frequently too general and schematic, therefore I suggest an attempt to read this writer with the use of poststructural theories. In this text I am interested in ways of using modern narratology (I appeal to Hayden White) to the analysis of the narration in „Krzyżacy”.

Praca wykonana w ramach realizacji projektu „Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka”. Nr umowy 0183/NPRH4/H2a/83/2016.STUDIA

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies