Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyzwania dla pedagogiki szkoły wyższej w kontekście raportów z obrad Światowej Konferencji Szkolnictwa Wyższego

Tytuł:
Wyzwania dla pedagogiki szkoły wyższej w kontekście raportów z obrad Światowej Konferencji Szkolnictwa Wyższego
Challenges for higher education in the context of the World Conference on Higher Education
Autorzy:
Anna Frąckowiak
Tematy:
World Conference on Higher Education,
trends in global higher education
problems of higher education
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the paper the World Conference on Higher Education held in Paris in 2009 is discussed. Firstly the author presents conference objectives, leading themes, sessions and round tables discussions. Then she focuses on directions from two reports: “Trends in Global Higher Education: Tracking an Academic Revolution” and “Bucharest Message to the 2009 World Conference on Higher Education – Experiences and Recommendations from the Europe Region”. She points to main problems of higher education institutions in global and European context. In the end she analyses those problems from Polish higher education institutions’ point of view. She asks questions to be answered and underlines actions to be taken in order to deal with such problems as: access to higher education, marginalized groups in higher education, academic conditions for lifelong learning, quality assurance, financing higher education, relations between public and private higher education institutions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies