Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Integracja nauk w pracy nad Trenami Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się

Tytuł:
Integracja nauk w pracy nad Trenami Jana Kochanowskiego. Propozycja metodyczna inspirowana naturalnymi prawami uczenia się
Integration of sciences in work on Treny by Jan Kochanowski. A methodological proposal inspired by the natural laws of learning
Autorzy:
Marzec-Jóźwicka Magdalena
Data publikacji:
2023-02-14
Tematy:
Treny Kochanowskiego
naturalne prawa uczenia się
edukacja literacka
integracja nauk
integracja
integration,
Treny by Jan Kochanowski,
natural laws of learning,
literary education,
integration of sciences
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article shows a way of discussing Treny by Jan Kochanowski, which is based on the natural laws of learning, described by Céline Alvarez. It creates opportunities for modern Polish education, on the one hand, relating to the knowledge of the biological basis of learning, theses of neurodidactics or the practices of Maria Montessori, and on the other hand, supporting the integration of content belonging to various fields of science. The descriptions of possible actions and author’s arrangements are primarily patronized by Henryk Kurczab, a researcher from Rzeszów, who for years has always paid attention to the need to create a comprehensive, integrated picture of the world in the minds of students.

W artykule pokazano taki sposób omawiania Trenów Jana Kochanowskiego, który opiera się na naturalnych prawach uczenia się opisanych przez Céline Alvarez. Stwarza on możliwości nowoczesnej edukacji polonistycznej, z jednej strony odnoszącej się do wiedzy o biologicznych podstawach uczenia się, tez neurodydaktyków czy praktyk Marii Montessori, z drugiej zaś wspierającej integrowanie treści przynależnych różnym dziedzinom nauki. Opisom możliwych działań oraz autorskim ustaleniom patronuje przede wszystkim osoba Henryka Kurczaba, rzeszowskiego badacza, który od lat niezmiennie zwracał uwagę na potrzebę tworzenia w umysłach uczniów całościowego, zintegrowanego obrazu świata.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies