Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě

Tytuł:
Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě
Educational strategies and potential diversity in the class
Autorzy:
Hana Kasíková
Tematy:
Instructional strategies
Diversity
Valuing diversity
Cognitive conflict
Constructivist paradigm
Cooperative learning and strategies
Academic controversy
Drama strategies
Implementation processes
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This theoretical study combined with empirical probes is focused on the key issue of educational theory and practice: How to use students’ diversity for effective learning of all? The core of the study describes and interprets some instructional strategies based on working with cognitive conflict in the cooperative context – cooperative strategies, academic controversies, drama strategies. The strategies are interpreted in the frame of 1) the whole school concept, 2) conflict-based educational concept – in the social-constructivist paradigm and 3) views on heterogeneity and homogeneity in educational environment. The key issues are seen in the processes of implementation, in the broader space for the strategies which are elaborated theoretically and tested empirically, but limited in our school practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies