Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Values and Educational Growth: the Tragedy of an Emasculated Nation

Tytuł:
Values and Educational Growth: the Tragedy of an Emasculated Nation
Autorzy:
Ogbujah Columbus N.
Amadi Cornelius C.
Berebon Charles B.
Tematy:
Values
attitudes
educational growth
causative influence
reorientation
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Values―the individual’s or group’s general tastes regarding results or courses of actions deemed appropriate or otherwise, have a synergetic relationship with educational growth. Ordinarily, the values espoused by individuals or groups engender specific types of attitudes that elicit precise sorts of behaviours that open the horizon for definite sorts of educational growth. Conversely, the quality and quantity of educational growth of a nation influence the behaviours of the citizens which generate attitudes that ultimately create values. This rectangular-like bidirectional correlation has a very strong causational angle to it: right values lead to positive educational growth; wrong ones elicit growth deficits in education, and vice versa. This essay establishes the correlation between values and educational growth using Nigeria as a case study. Through textual criticisms, it highlights the causative influence of bad values on the poor educational outcomes in the country and recommends value reorientation to reverse the ugly tide.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies