Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcjonowanie biopsychospołeczne adolescentów z chorobą nowotworową i możliwości ich pedagogicznego wsparcia

Tytuł:
Funkcjonowanie biopsychospołeczne adolescentów z chorobą nowotworową i możliwości ich pedagogicznego wsparcia
Biopsychosocial functioning of adolescents with cancer and the possibilities of their pedagogical support
Autorzy:
Pluta Magdalena
Tematy:
pedagogika specjalna
adolescencja
biopsychospołeczne funkcjonowanie
choroba
choroba nowotworowa
wsparcie pedagogiczne
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł ma charakter przeglądowy. Celem artykułu jest ukazanie obrazu funkcjonowania biopsychospołecznego adolescentów z chorobą nowotworową, jak i również wskazanie możliwości ich pedagogicznego wsparcia. W artykule zawarto informacje na temat okresu adolescencji, funkcjonowania biopsychospołecznego adolescentów z chorobą nowotworową, ich sytuacji w systemie edukacji, jak i możliwości ich wspierania w szkole szpitalnej oraz macierzystej. Przytaczane w artykule badania wskazują, że pedagogom brakuje wiedzy na temat możliwości wspierania adolescentów z chorobą nowotworową. W związku z tym konieczne jest włączanie do procesu kształcenia pedagogów, wychowawców i nauczycieli chociażby podstawowych informacji dotyczących funkcjonowania biopsychospołecznego adolescentów z chorobą nowotworową, oraz zmian i trudności pojawiających się na skutek choroby.

This is a review article. The aim of the article is to show the picture of the biopsychosocial functioning of adolescents with cancer, as well as to indicate the possibilities of their pedagogical support. The article contains information on the period of adolescence, biopsychosocial functioning of adolescents with cancer, their situation in the education system, as well as the possibilities of supporting them in the hospital and parental school. Research quoted in the article indicates that teachers lack knowledge about the possibilities of supporting adolescents with cancer. Therefore, it is necessary to include in the education process pedagogues, educators and teachers at least basic information about the biopsychosocial functioning of adolescents with cancer, as well as changes and difficulties arising as a result of the disease.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies