Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 przez wybrane biblioteki uczelniane najlepszych uczelni odnotowanych w QS World University Rankings 2013

Tytuł:
Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 przez wybrane biblioteki uczelniane najlepszych uczelni odnotowanych w QS World University Rankings 2013
The use of Web 2.0 technologies by libraries from the best universities based on QS World University Rankings 2013
Autorzy:
Stach-Siegieńczuk Anna
Data publikacji:
2014-12
Tematy:
biblioteka
komunikacja
promocja biblioteki
sieci społeczne
Web 2.0
witryny internetowe bibliotek
communication
library
library promotion
library websites
social networks
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zbadano wykorzystanie technologii Web 2.0 na stronach WWW bibliotek 10 najlepszych uniwersytetów według światowego rankingu uczelni wyższych QS World University Rankings 2013. Analizie poddano narzędzia, które umożliwiają i poprawiają komunikację z użytkownikami. Zbadano tworzone przez biblioteki m.in. fora dyskusyjne, kanały RSS, obecność na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter), prowadzenie blogów. Przeanalizowano, w jakim stopniu wybrane narzędzia technologii Web 2.0 były używane przez placówki oraz jakim celom miały służyć. Badania zostały przeprowadzone w okresie od 1 stycznia do 15 marca 2014 r.

The article presents results of a study conducted on the websites of the world’s top 10 universities according to the QS World University Rankings 2013. The aim of the study was to examine the use of Web 2.0 technologies on their libraries’ websites. The research involved analysis of tools that enable and improve communication with users. Tools such as discussion forums, RSS channels, social networks (Facebook, Twitter), blogging instant messengers etc. were examined. Then, it was analysed to what extent these libraries make use of Web 2.0 technologies and for what purposes. The research was done in period between 1st January and 15th March 2014.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies