Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania naukowe w zarządzaniu strategicznym - refleksje nad wielowymiarowością konstruktów, pluralizmem metod i badaniami wielopoziomowymi

Tytuł:
Badania naukowe w zarządzaniu strategicznym - refleksje nad wielowymiarowością konstruktów, pluralizmem metod i badaniami wielopoziomowymi
Research in Strategic Management – Reflections on Multidimensional Constructs, Mixed Methods Research and Multi-level Research
Autorzy:
Katarzyna Piórkowska
Tematy:
zarządzanie strategiczne
wielowymiarowość konstruktów
pluralizm metod
wielopoziomowość badań
strategic management
multidimensional constructs
mixed methods research
multi-level research
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest pogłębienie wiedzy w zakresie kierunków rozwoju metodyki badań w zarządzaniu strategicznym. Osiągnięcie celu umożliwiły ekstensywne studia literatury i badań w renomowanych czasopismach (głównie: „Journal of Mixed Methods Research”, „Organisational Research Methods”, „Business Research Quarterly”, „Academy of Management Journal”, „Strategic Organization”, „Academy of Management Review”, „Strategic Management Journal”, „Journal of Management”, „Academy of Management Review”, „Organization” oraz innych zawierających wysoce referencyjne opracowania z danej dziedziny), podejmujących problematykę metod badawczych w teorii zarządzania, a w szczególności w obszarze zarządzania strategicznego, w latach 2010–2016. Pierwsza część artykułu przedstawia w sposób ogólny problematykę (ograniczenia i wyzwania) prowadzenia badań w zarządzaniu strategicznym. Następnie omówiono zagadnienia związane z konceptualizacją konstruktów (w tym konstruktów wielowymiarowych). Kolejne punkty dotyczą mixed methods research i badań wielopoziomowych. W końcowej części artykułu sformułowano wnioski i rekomendacje dotyczące prowadzenia badań naukowych w zarządzaniu strategicznym.

The aim of the article is to extend knowledge on the directions of developing research methodology in strategic management. That aim is realised through extensive study of the literature, mainly in the following foreign journals: „Journal of Mixed Methods Research”, „Organisational Research Methods”, „Business Research Quarterly”, „Academy of Management Journal”, „Strategic Organization”, „Academy of Management Review”, „Strategic Management Journal”, „Journal of Management”, „Academy of Management Review”, „Organization”. Each of these journals dealt in some capacity with the problems of research methods in management science (including strategic management) in the years 2010–2016. The paper has five parts. The first presents general aspects of conducting research in strategic management, including the limitations and challenges. The issues connected with conceptualising constructs, especially multidimensional ones, are highlighted in the second part. The next two sections examine mixed methods research and the multi-level approach. The final section offers conclusions and recommendations on conducting research in strategic management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies