Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Systemy wynagrodzeń menedżerów ukierunkowane na wzrost wartości przedsiębiorstwa

Tytuł:
Systemy wynagrodzeń menedżerów ukierunkowane na wzrost wartości przedsiębiorstwa
Management remuneration schemes aimed at growth in shareholder value of companies
Autorzy:
Leszek Pawłowicz
Tematy:
system motywacji
teoria agencji
hazard moralny
wynagrodzenia menedżerów
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Okresowi kryzysu finansowego towarzyszyła ogromna dywersyfikacja wynagrodzeń oraz bulwersujące opinię publiczną przypadki wypłacania wysokich premii i bonusów menedżerom, którzy doprowadzali przedsiębiorstwa do kryzysu. Wywołało to potrzebę ponownego przeanalizowania systemów motywacji pod kątem nie tylko teorii agencji, ale również hazardu moralnego towarzyszącego motywacji menedżerów i pracowników do pomnażania swojego bogactwa kosztem właścicieli i społeczeństwa. Analiza teoretyczna, liczne debaty oraz doświadczenia własne autora doprowadziły do konkluzji zawartychw rekomendacjach Europejskiego Kongresu Finansowego, mających na celu doskonalenie systemów motywacyjnych dla potrzeb zrównoważonego wzrostu wartości spółek kapitałowych w dłuższym okresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies