Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lacan Frames Scorsese’s Paintings in The Age of Innocence

Tytuł:
Lacan Frames Scorsese’s Paintings in The Age of Innocence
Autorzy:
Paula Anca Farca
Data publikacji:
2014-12-01
Tematy:
Martin Scorsese
Jacques Lacan
Edith Wharton
The Age of Innocence
adaptation
the Other
symbolic order
gaze
paintings
performance
desire
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article, which brings together film, psychoanalysis, literature, and art, focuses on the role of paintings in Martin Scorsese’s The Age of Innocence (1993). Scorsese conveys the imprisonment of New York aristocrats within the framework of social conventions and their evasions of social restrictions through his employment of paintings. Because the protagonists’ emotions are not revealed often, the director communicates their dramas and actions with the help of the paintings they own or appear next to. The paintings operate as Jacques Lacan’s Other, an entity that watches over the characters to make sure they conform to its selfperpetuating rules. Scorsese’s use of paintings shows that the characters perform for the Other and seek to maintain the status quo. While most characters perform within a Lacanian symbolic order, their different responses to a variety of paintings underscore the flexibility of the symbolic order.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies