Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Has Creativity Research Become a Trivial Pursuit?

Tytuł:
Has Creativity Research Become a Trivial Pursuit?
Autorzy:
Todd Lubart
Xavier Caroff
Data publikacji:
2015-06-01
Tematy:
Creativity measurement
EPoC
Divergent thinking
Psychometric approach
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Based on Glăveanu’s target article, issues raised about the psychometric approach to creativity research are examined. Criticisms of divergent thinking tests, such as the unusual uses of an object test, are examined. Arguments supporting the theoretical and practical utility of divergent thinking tests are presented. It is furthermore suggested that tests are best conceived and used in contextualized ways. The example of measures of divergent thinking which were designed for managers is presented. Finally, the psychometric approach encompasses many aspects of creativity beyond divergent thinking, as illustrated by recent work on the evaluation of creative potential (the EPoC battery). In the EPoC assessment, both divergent-exploratory thinking and convergent-integrative thinking are measured in a range of contextual domains, such as the visual-graphic, verballiterary, social problem solving ones. This work contrasts with the simplistic, and restrictive view of the unusual uses of an object test as the epitome of the psychometric approach to creativity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies