Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using Key “Blue Ocean” Tools for Strategy Rethinking of a SME: A Case from the Bulgarian Knitwear Industry

Tytuł:
Using Key “Blue Ocean” Tools for Strategy Rethinking of a SME: A Case from the Bulgarian Knitwear Industry
Autorzy:
Emil Papazov
Lyudmila Mihaylova
Data publikacji:
2016-08-01
Tematy:
“Blue Ocean” strategy
small and medium enterprise (SME)
strategic management
value innovation
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the article is to explore opportunities for rethinking the strategy of small and medium enterprises (SMEs) using the “Blue Ocean” concept and its inherent value innovation paradigm as an alternative to the traditional competitive strategy rationale. The paper also highlights important aspects of analytical tools of a relatively less known practice for Bulgaria, such as the “Strategy Canvas”, the “Four Actions Framework”, the “Eliminate-Reduce-Raise-Create Grid” and the “Six Paths Framework”, and shows how to apply them when analysing and creating a new and uncontested market space. Special attention is paid to the possibilities concerning the practical use of the described tools in a leading SME from the Bulgarian knitwear industry.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies