Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New media, NGOs and civic engagement: Qualitative research in the borderland between the “offline” and “online” worlds

Tytuł:
New media, NGOs and civic engagement: Qualitative research in the borderland between the “offline” and “online” worlds
Autorzy:
Magda Petrjánošová
Barbara Lášticová
Data publikacji:
2015-04-01
Tematy:
civic engagement
new media
qualitative research
NGOs
Slovakia
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper addresses the question of how to explore Slovak NGO use of new media to foster civic engagement. We argue that it is not possible to focus solely on the NGOs’ online communication; that would make sense only in the context of the overall communication. Hence, this paper deals with the borderlands between online and offline communication. It focuses on five main theoretical and methodological challenges: the fact that the existing body of research focuses on peak periods of public unrest, the predominance of an etic perspective, the predominance of quantitative studies, the blending of activities done on- and offline, and the complex, changing nature of the object of research. We sketch out several analytical strategies, focusing on qualitative approach and emic perspective

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies