Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Managing Distress, Effecting Empowerment: A Conversation Analytic Case Study of a Call to the Home Birth Helpline

Tytuł:
Managing Distress, Effecting Empowerment: A Conversation Analytic Case Study of a Call to the Home Birth Helpline
Autorzy:
Rebecca Shaw
Celia Kitzinger
Data publikacji:
2013-06-01
Tematy:
compliments
conversation analysis
empowerment
helplines
support work
troubles talk
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the most pressing concerns for many helpline staff is how to manage overt forms of distress and anxiety manifest in ‘troubles talk’, while also encouraging (or ‘empowering’) callers to take action to change the conditions that are creating the distress. Based on an audio-recording of a single call to a Home Birth helpline (drawn from a corpus of 80 such calls), we use conversation analysis to explore how the call-taker negotiates the tension between managing the caller’s distress about her scheduled hospital labour (the ‘presenting problem’), while also encouraging her to arrange a home birth (the ‘problem solution’). We focus on the work the call-taker does to position herself as troubles-talk recipient, while also ensuring that by the end of the encounter the caller has received the information and advice she needs to take action to organise her home birth.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies