Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Class, Status, and Education: The Influence of Parental Resources on IEO in Europe, 1893-1987

Tytuł:
Class, Status, and Education: The Influence of Parental Resources on IEO in Europe, 1893-1987
Autorzy:
Cinzia Meraviglia
Maarten L. Buis
Data publikacji:
2015-06-30
Tematy:
Inequality of educational opportunity (IEO)
measurement of social origin
dominance method
proportionally weighted regression
sheaf coefficient.
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
There is a long tradition of studying the influence of parental background on educational attainment of the offspring. Recently the emphasis in this tradition has shifted to the question of what parental background is. In particular, what contributes to social background, for example parental occupational status, parental occupational class, and/or parental education? Moreover, who contributes to parental background, the mother, the father, or both? In this article we asked the question whether these different components of parental background are stable across time and across countries, or are some components more important in some countries or periods than in other countries or periods. We were able to reject the hypothesis that the contributions of the different components were constant across 29 European countries. In most of these countries we were also able to reject that these contributions were constant over time.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies