Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizational Culture Based on Competences in Public Service – Example of the Competency Model in the Customs Service

Tytuł:
Organizational Culture Based on Competences in Public Service – Example of the Competency Model in the Customs Service
Autorzy:
Maria Jabłońska-Wołoszyn
Data publikacji:
2015-06-01
Tematy:
organizational culture
public organizations
competency management
employee evaluation
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Using competencies to manage business organizations and to base a competency model on attributes of a preferable organizational culture is a common practice in business. Competency criteria allow improvement of workers’ performance by informing them what behaviors further achieving the required organizational goals. Public organizations, faced with challenges of being a part of the European Union, have been learning how to use competencies to pursue new goals and create new organizational cultures of the offices. The goal of this article is to present practices of the competencies evaluation usage in the Customs Service to shape behaviors accordingly to its preferable organizational culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies