Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mexican university teacher-researchers’ biliteracy beliefs and practices

Tytuł:
Mexican university teacher-researchers’ biliteracy beliefs and practices
Autorzy:
Jitka Crhová
María del Rocío Domínguez
Data publikacji:
2016-09-01
Tematy:
literacy
biliteracy
biliteracy beliefs and practices
language teachers-researchers’ professional development
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
There has been a growing interest in describing higher education academic literacy. In our study, literacy is conceived as multi-layered phenomena, multiple in its character, denominated “multiliteracies” (Cope & Kalantzis, 2013). Furthermore, within the multiliteracies frame, multilingual literacies (Martin-Jones & Jones, 2000) are distinguished and discussed in the present paper, in particular the development of biliteracy in local academic settings. This paper explores connections between the teachers’ perceptions on literacy, teachers’ own biliteracy development as publishing authors and researchers. The research draws on the data obtained through a questionnaire applied in the first phase of the project to 100 participants from three public universities from northern, central and southern part of Mexico, which was completed by analysis of narratives gathered through interviews from a reduced sample of participants (31). The results seem to indicate that language teachers-researchers perceive their L2 literacy in wider terms, beyond mere reading-writing skills development and decodification of the text, which seems to be apparent in academics with higher academic credentials.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies