Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innovative and Traditional Elements in the Work of Academic Staff: The Views of Pre-service Teachers

Tytuł:
Innovative and Traditional Elements in the Work of Academic Staff: The Views of Pre-service Teachers
Autorzy:
Inese Jurgena
Dagnija Cēdere
Ingrīda Keviša
Data publikacji:
2015-12-01
Tematy:
pre-service teachers
innovation
tradition
academic staff
higher education
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The academic staff of the institutions of higher education plays a key role in the implementation of innovations in the study process. This article aims to analyze the views of students, pre-service teachers, on the role of innovations and traditions in the work of the academic staff at their institution of higher education. The survey data from 192 full-time and part-time first year students at Riga Teacher Training and Educational Management Academy show that readiness for innovative activity and active involvement in the creation, acquisition and implementation of innovations is an essential factor in the work of the academic staff. The results indicate that according to the views of pre-service teachers, in the context of pedagogy, the term ‘innovation’ refers to the process of renewal, educational reforms, selection of the most appropriate teaching material, and the elaboration, adoption and utilization of innovations in the pedagogical practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies