Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Deictic Representations of Person in Media Discourse

Tytuł:
Deictic Representations of Person in Media Discourse
Autorzy:
Azad Mammadov
Data publikacji:
2014-12-29
Tematy:
person
subjectivity
media discourse
personal, possessive and reflexive pronouns
discursive strategy
cognitive effect
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims to analyze the deictic representations of person in the British and American media discourse, mostly focusing on such genres and subgenres as newspaper articles, interviews, letters to editors, opinions, headlines and advertisements. For this purpose, we wish to introduce a theoretical framework for the study and then we hope to present certain ways in which deictic expressions (personal, possessive and reflexive pronouns) represent person. Theoretical framework for our study is based upon the socio-cognitive approach, which gives priority to individual practices and subjectivity over social practices in discourse as well as the definition of discourse based on knowledge. The reason why we focus on the media discourse is obvious. The high degree of personalized conceptualization and contextualization dominated by a large number of subjective factors prevail in the above-mentioned genres and subgenres of media discourse. The deictic representations of person play the key role in this process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies