Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social Talent Scouting: A New Opportunity for the Identification of Football Players?

Tytuł:
Social Talent Scouting: A New Opportunity for the Identification of Football Players?
Autorzy:
Elena Radicchi
Michele Mozzachiodi
Data publikacji:
2016-06-01
Tematy:
visual talent scouting
football players
new media
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper investigates the diffusion of digital technologies within the football talent scouting process. A qualitative exploration based on open discussions and unstructured interviews with professionals involved in the football system (coaches, scouts, players’ agents, etc.) provides insights about how new technologies are used for recruiting athletes. The findings, which are mainly in the context of Italian football, indicate a cultural and generational gap in the use of new digital tools that creates a mismatch between young promising athletes (demand side) and “senior” team professionals (supply side).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies