Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Hard Problem Of Content: Solved (Long Ago)

Tytuł:
The Hard Problem Of Content: Solved (Long Ago)
Autorzy:
Marcin Miłkowski
Data publikacji:
2015-06-01
Tematy:
representation
Hard Problem of Content
satisfaction conditions
information
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, I argue that even if the Hard Problem of Content, as identified by Hutto and Myin, is important, it was already solved in naturalized semantics, and satisfactory solutions to the problem do not rely merely on the notion of information as covariance. I point out that Hutto and Myin have double standards for linguistic and mental representation, which leads to a peculiar inconsistency. Were they to apply the same standards to basic and linguistic minds, they would either have to embrace representationalism or turn to semantic nihilism, which is, as I argue, an unstable and unattractive position. Hence, I conclude, their book does not offer an alternative to representationalism. At the same time, it reminds us that representational talk in cognitive science cannot be taken for granted and that information is different from mental representation. Although this claim is not new, Hutto and Myin defend it forcefully and elegantly.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies