Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Vertigo of the Single Image: From the Classic Narrative “Glitch” to the Post-Cinematic Adaptations of Paintings

Tytuł:
The Vertigo of the Single Image: From the Classic Narrative “Glitch” to the Post-Cinematic Adaptations of Paintings
Autorzy:
Ágnes Pethő
Data publikacji:
2013-08-01
Tematy:
narrativity
intermediality
painting and tableau vivant in film
post-cinema
Lech Majewski
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
As a possible cross section of cinematic narratology and the theory of intermediality the following essay assesses some of the effects of foregrounding the single, intermedial image within film. Specific figurations of intermediality that are experienced via the consciousness of single images, or some kind of “imageness” (i.e. as “intermedial references”) are presented as well as the modes in which they can interact with the narrative structure of a film. This interaction ranges from a momentary interference with the narrative structure of a film to disrupting it altogether; it may consist in constituting the gravity centre of a plot, or even in becoming the “canvas” for a palimpsest of narrative modes and narratives

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies