Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Case for ‘Passive’ Learning – the ‘Silent’ Community of Online Learners

Tytuł:
Case for ‘Passive’ Learning – the ‘Silent’ Community of Online Learners
Autorzy:
Donna Smith
Katy Smith
Data publikacji:
2014-12-01
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper examines two modules within the Faculty of Social Sciences at The Open University (OU) and considers the extent to which ‘passive’ learning may be taking place. Both are level one modules (first year undergraduate) and use a combination of asynchronous (forums) and synchronous (Blackboard Collaborate technology, branded ‘OU Live’) technologies for teaching. The data reveals that student ‘passive engagement’ with forums (reading messages in a forum, but not ‘actively’ posting, colloquially known as lurking) is far higher than ‘active engagement’ (posting in the forum). The data also shows that participation in OU Live is very low. This initially suggests that teaching and learning strategies needs to be reconsidered, to encourage or increase ‘active engagement’. However, the data, alongside literature, also suggests that some students may find value in engaging ‘passively’. From the perspective of a Higher Education (HE) institute such as the OU, this may have implications for the tuition delivery strategy used to deliver the module material, as well as how staff development occurs for the tutors that deliver the material. For example, rather than focus a significant effort on encouraging students to participate in active forum use, the emphasis may need to be shifted to ensuring that appropriate/sufficient material is available to ‘passive engagers’.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies