Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE UNFOLDING OF TRUTH AND SELF-REPRESENTATION WITHIN THE CRACKED MIRROR IN SHAKESPEARE’S RICHARD II

Tytuł:
THE UNFOLDING OF TRUTH AND SELF-REPRESENTATION WITHIN THE CRACKED MIRROR IN SHAKESPEARE’S RICHARD II
Autorzy:
Neslihan Ekmekçioğlu
Data publikacji:
2013-12-01
Tematy:
appearance versus reality
cracked mirror
duality
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Shakespeare’s Richard II deals with the controversy between the divine and the mortal aspects of the King. According to Kantorowicz’s The King’s Two Bodies, the King had two bodies: a Body Natural and a Body Politic. In the deposition scene of the play, Richard exploits the divine authority by undoing himself as if in a sacramental ceremony and asks for a mirror in order to see whether the change in his kingly nature has affected his face. My paper will deal with the unfolding of unendurable truth and the self-representation of Richard II in the duality of his image within the cracked mirror.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies