Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Advertisement in the Perspective of World Religions – from Negation to Necessary Acceptance

Tytuł:
Advertisement in the Perspective of World Religions – from Negation to Necessary Acceptance
Autorzy:
Grzegorz Ignatowski
Data publikacji:
2013-09-01
Tematy:
advertisement
world religions
religious values
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
There are a few factors which influence the awareness and culture of the modern man. The most essentials include: religions, developing globalization and advertisements. The mentioned elements are related to each other and mutually restricted. Authors of advertisements still often use elements of religious life in order to encourage customers to buy particular products or make them loyal to a particular brand. Developing globalization allows for using multicultural elements, including the elements related to all major religions. We should point out that religions which promote self-restriction, renouncement and devotion remain in opposition to the developing advertising industry. In this world of advertisement, which seems unavoidable, religions have no choice but accept them. By setting forth justified ideas they make people think over the methods and limits of using religious elements in advertisements of products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies