Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Integrated reporting as a cross-border communication tool for business - a fad or a sign of times?

Tytuł:
Integrated reporting as a cross-border communication tool for business - a fad or a sign of times?
Autorzy:
Justyna Fijałkowska
Monika Sobczyk
Data publikacji:
2013-12-01
Tematy:
Business communication
Integrated Report
implications of integrated reporting
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A model of business communication currently used by companies, based on the financial statements and a number of satellite different themed reports, turns out to be unsatisfying towards high stakeholders’ demands for information. Stakeholders expect environmental, social and corporate governance indicators enclosed in the financial and non-financial information, in a form that provides a complete, consistent, clear, comparable and reliable picture of the corporates’ achievements. Therefore, in this article we analyze whether the Integrated Report (IR) could become a cross-border communication tool of business, which would satisfy the internal and external global environment needs. For this purpose, in the light of the differences in understanding of business responsibility for society between countries on each side of the Atlantic, the “pros” and “cons” of Integrated Reports are considered and the willingness of the business environment on this new form of communication is examined.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies