Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evolution of managers’ opinions on usability of different resources for developing competitive advantages

Tytuł:
Evolution of managers’ opinions on usability of different resources for developing competitive advantages
Autorzy:
Ireneusz Bielski
Data publikacji:
2014-05-01
Tematy:
entrepreneurial strategy
competitive advantage
resources
business environment
modern enterprise
przewaga konkurencyjna
strategia przedsiębiorcza
okazja biznesowa
zasoby firmy
specyficzne ograniczenia
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays, in order to survive and operate on the market, enterprises need to focus on developing competitive advantages as well as on using all the available methods one of which being entrepreneurial strategy. This strategy provides the possibility to achieve success on the market by being able to detect the opportunities that appear in the constantly changing business environment and take advantage of them using the available resources. Effectiveness of the accepted strategy is determined by selection of the resources that are to be used for developing competitive advantages. Managers; opinion on the subject of particular resources, apart from the world economic crisis, is also affected by specificity of the target markets. The world economic crisis has changed attitudes to different resources In terms of their being used for generation of competitive advantages. In all cases, these are intangible factors that have become of more value rather than tangible ones, particularly human resources, leadership and educational mobility.

W każdej sytuacji firmy powinny koncentrować się na budowaniu przewag konkurencyjnych i wykorzystania wszelkich możliwych sposobów na przetrwanie i umocnienie się. Jednym z takich sposobów jest strategia przedsiębiorcza, w której szansy na sukces rynkowy, zwłaszcza w gwałtownie zmieniającym się środowisku biznesu, upatruje się w umiejętności dostrzegania pojawiających się okazji i kombinowania zasobów w sposób umożliwiający wykorzystanie tych okazji. O efektywności przyjętej strategii decyduje wybór zasobów, w obszarze których mają zostać ukształtowane przewagi konkurencyjne. Na poglądy menedżerów na temat roli poszczególnych zasobów, poza światowym kryzysem gospodarczym, wpływ wywierają także specyficzne uwarunkowania rynków docelowych. Czas światowego kryzysu gospodarczego spowodował znaczące zmiany w postrzeganiu różnych zasobów pod kątem możliwości generowania przewag konkurencyjnych. Na znaczeniu, we wszystkich przypadkach, wyraźnie zyskały czynniki niematerialne a zwłaszcza zasoby ludzkie, przywódcy oraz mobilność edukacyjna.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies