Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Do referential problem spaces affect the frequency of imperative pointing by infants?

Tytuł:
Do referential problem spaces affect the frequency of imperative pointing by infants?
Autorzy:
Takeshi Kishimoto
Data publikacji:
2013-12-01
Tematy:
imperative pointing
referential problem spaces
parents
infant
communication
parent-infant interaction
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Before speaking language, infants produce pointing gestures. To elucidate the mechanism promoting imperative pointing by infants, we investigated whether referential problem spaces, which are eco-cultural contexts in which subjects are reliant on others to obtain desirable but unreachable objects, affect the parental awareness of the frequency of imperative pointing by infants. Through a survey questionnaire, we asked parents of infants aged 8-30 months about the kinds of objects they place away from their infants and the frequency of their infants’ imperative pointing. The results show that parents who mentioned placing tiny objects or objects mainly used by adults or older children away from their infants reported higher frequencies of imperative pointing by their infants than those who did not. This suggests that the frequency of infants’ imperative pointing is increased by referential problem spaces, which are constructed by placing tiny objects or objects mainly used by adults or older children away from the infants.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies