Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Researching social influences on decision making: The case for qualitative methods

Tytuł:
Researching social influences on decision making: The case for qualitative methods
Autorzy:
Radomír Masaryk
Data publikacji:
2014-07-01
Tematy:
decision-making
qualitative research
economic models
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Research on decision making has mainly been based on economic models that have tried to downplay the overall context of decision-making situations. When we look into the social influences on decision making we realize it is crucial that we bring the issue of context back into the spotlight. In the present paper we explore the methodological foundations of selected qualitative approaches for studying social influences on decision-making, focusing especially on their strengths and weaknesses. We conclude that this area has great potential for further research providing academic rigor is maintained when using qualitative methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies