Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Measuring Child-Rearing Values. A Research Note

Tytuł:
Measuring Child-Rearing Values. A Research Note
Autorzy:
Bogdan Voicu
Data publikacji:
2012-06-01
Tematy:
Child-rearing/parental values Value surveys Measurement issues Rating vs. ranking
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Large scale comparative studies, such as the value surveys (EVS and WVS) or the Eurobarometer, include measurements for parental/child-rearing values. This reflects a persistent interest for the topic, which produced salient studies starting with the first half of the twentieth century (Lynd and Lund 1929; Duvall 1946). Various scholars report data on parental values which use versions of the Q-sort methodology (Kohn 1977), ranking variables (Alwin 1990; Lenski 1961), scale indicators (Tulviste et al. 2007). Q-sort methodology remains the most widely employed. One of its versions is included in the value surveys as well. However, it fails to produce comparable indicators in different countries (Rabušic 2011; Xiao 2001) or at different moments in time (Wright and Wright 1976). This paper uses original data, provided by a Romanian convenience sample, to check if using various versions of the EVS/WVS items may lead to better ways to produce synthetic indicators for parental-values at individual level. SEM models are used to show that the best analytic solution would be to use individual items instead of producing summative indexes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies