Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autonomy, Experience and Concepts: A Study in Educational Discourses

Tytuł:
Autonomy, Experience and Concepts: A Study in Educational Discourses
Autorzy:
Teresa Siek-Piskozub
Ariadna Strugielska
Data publikacji:
2008-12-01
Tematy:
Learner autonomy
conceptual metaphor
frames
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to investigate the impact of educational reforms launched in Poland in the last decade upon the notion of learner autonomy as evidenced by the results of a crosssectional study. Necessarily, standard definitions of the concept of autonomy will be re-defined against the background of socio-political reforms in the country and their reflections in syllabuses and curricula. Re-evaluating the notion of learner independence in the Polish context will be primarily viewed from the perspective of the learner; however, relevant comparisons with teachers' perceptions will be also provided. Employing methodological guidelines offered by Conceptual Metaphor Theory, conclusions will be drawn concerning the practicability of fostering learner autonomy in the Polish milieu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies