Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Values of the 2004 E.U. Enlargement in Media Discourse

Tytuł:
Values of the 2004 E.U. Enlargement in Media Discourse
Autorzy:
Maciej Kielar
Data publikacji:
2010-09-01
Tematy:
Discourse
values
European Union
mass media
journalism
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Values and ideology are assumed to be discursive phenomena. Therefore, the aim of the analysis in the present paper is to present linguistic markers of values that are responsible for organisation of various spheres of life, and the same time, for the shape of ideology of the 2004 EU enlargement as it has been presented in the print media.To exemplify these assumptions, a Press release corpus consisting of some 30,000 words was gathered. It encompasses articles published between 15 April and 7 May 2004 which represent such journalistic genres as press note, report, commentary, report with elements of commentary and coverage. In the course of the study, expressions pointing to particular spheres of life were identified and analysed as referring to particular values of the E.U.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies