Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Class Clowns: Talking out of Turn with an Orientation Toward Humor

Tytuł:
Class Clowns: Talking out of Turn with an Orientation Toward Humor
Autorzy:
Neal Norrick
Janine Klein
Data publikacji:
2008-01-01
Tematy:
Disruption
elementary classroom
humor
identity
interaction
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The classroom is a primary site for children to learn accommodation to cultural practices and norms, but also for them to develop strategies for disruption and humor while avoiding sanctions. Although the teacher has the power in the elementary classroom, there are twenty or so prospective disruptors and all sorts of possible disruptions with humorous potential at various different points in the interaction. In our paper, we investigate disruptive humor in the first six years of school from the perspective of the pupil adjusting to the restrictions and possibilities of the system, rather than from the usual perspective of the teacher, who wants to control classroom behavior. We explore recorded classroom interaction to determine the types of humorous disruptions and their interactional effects, showing how pupils adjust to the conventions of classroom behavior, but also how they test the system for humorous purposes. We argue that humorous disruptions often function to assert individual identity or to create a particular class personality in the otherwise faceless group orientation of the elementary classroom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies