Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E-Commerce Customers’ Preference Implicit Identification

Tytuł:
E-Commerce Customers’ Preference Implicit Identification
Autorzy:
Tomasz Zdziebko
Data publikacji:
2012-01-01
Tematy:
implicit feedback
recommender systems
preference modeling
e-commerce
decision trees
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Knowledge of users’ preferences are of high value for every e-commerce website. It can be used to improve customers’ loyalty by presenting personalized products’ recommendations. A user’s interest in a particular product can be estimated by observing his or her behaviors. Implicit methods are less accurate than the explicit ones, but implicit observation is done without interruption of having to give ratings for viewed items. This article presents results of e-commerce customers’ preference identification study. During the study the author’s extension for FireFox browser was used to collect participants’ behavior and preference data. Based on them over thirty implicit indicators were calculated. As a final result the decision tree model for prediction of e-customer products preference was build.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies