Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Agentive Role of Childrens Views in Sustainable Education

Tytuł:
The Agentive Role of Childrens Views in Sustainable Education
Autorzy:
Jyrki Reunamo
Data publikacji:
2007-01-01
Tematy:
education for sustainable development
adaptation
accommodation
assimilation
agency
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The environment and peoples' ideas of the environment are intertwined in the Education for Sustainable Development (ESD). The environment has an effect on the educational content and people have an effect on the environment. Thus, sustainable education includes producing culture by children and with children. Sustainable learning should include finding ways to consider the effects of actions. The theoretic framework presented in the article was operationalized and studied in four Finnish kindergartens. The results bring children forward as producers of educational content. Children's views have an effect on the educational setting. In agentive learning children learn things that they themselves have been taking part creating. In discussion, the emerging roles of a teacher for ESD are considered. To be balanced, ESD may not only consider the equilibrium between accommodation and assimilation, but also the equilibrium between adaptation and agency.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies