Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teaching Left-Handed Primary School Pupils in Estonia

Tytuł:
Teaching Left-Handed Primary School Pupils in Estonia
Autorzy:
Pilvi Kula
Data publikacji:
2008-01-01
Tematy:
left-handedness
primary school
teachers
knowledge
skills
learning difficulties
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
At the primary school level, can children distinguished by their skills/abilities be sure that by acknowledging their differences they can be guaranteed a sustainable education? To what extent are they given equal treatment? The goal of this study was to identify the number of left-handed pupils in different classes of Estonian primary school and to discover what knowledge and skills are needed to teach the left-handed children. Results show that a significant number of elementary school children (9%) are left-handed, justifying a need to pay more attention to their uniqueness. In contrast, 46% of surveyed teachers report not having the necessary knowledge and skills to teach this population. While left-handedness has not been researched much throughout the world, including Estonia, it is necessary to recognize that a significant number of students are left handed and teacher knowledge about how to anticipate and prevent their difficulties in a school setting should be taken into consideration to guarantee the success of these children at school and in everyday life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies