Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Ecology of Education: Knowledge Systems for Sustainable Development and Sustainability

Tytuł:
The Ecology of Education: Knowledge Systems for Sustainable Development and Sustainability
Autorzy:
E. Wensing
Carlos Torre
Data publikacji:
2009-01-01
Tematy:
ecology
education
sustainability
systems
teaching
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Research in knowledge systems for sustainable development (KSSD) seeks to determine how science and technology can be put into effective action at a local level. Teachers in education for sustainability attempt to achieve the same goal. KSSD research has indicated that success is context driven, that panaceas are inappropriate and that knowledge systems at best provide solutions in evolution. In this paper, we describe a teaching framework that we are developing to support KSSD researchers and teachers in education for sustainability based in ecology of education. While a need for ecology in education may be apparent, there is concurrently an equally important need for ecology of education. We argue that one cannot teach ecology in education adequately without an appropriate ecology of education. This paper first explains why teachers need to know this and then describes how teachers of education for sustainability can implement and assess this approach in the classroom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies