Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogical Systems Theory and Model for Sustainable Human Development in Early Childhood Education and Care (ECEC)

Tytuł:
Pedagogical Systems Theory and Model for Sustainable Human Development in Early Childhood Education and Care (ECEC)
Autorzy:
Ulla Härkönen
Data publikacji:
2009-01-01
Tematy:
early childhood education and care (ECEC)
pedagogical systems theory
pedagogical systems model
sustainable human development
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The contexts are kindergarten teacher student education, early childhood education and the author's long term research process of constructing a new pedagogical systems theory. The two systems models, which the author created earlier, function now in a theoretical background. The models are different but both of them reflect on early childhood education and care (ECEC). The exact focused question is, what the interconnections of the two different models of ECEC are. Solutions will be shown by making a cross tabulation between these two qualitative models. The results will construct forward the new pedagogical systems theory of ECEC. This theory and a corresponding model can help teachers to become responsible mentors for sustainable development, especially for children's education for sustainable human development and well-being.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies